Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany

Kołobrzeg z Kołobrzegu

Toż dobra reklamę również dla mieszkańców kiedy i turystów leżących w swym mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma stać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest stać w pełni przystosowany do spraw osób niepełnosprawnych. Znacznie zwiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.

Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany

 

Przewidziano m.in. utworzenie dużego umieszczenia na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć prawdopodobnie i powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak ważnego dla miasta budynku.

Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem najbliższego otoczenia. Na dole ma stać stworzona poczekalnia oraz hol, do jakich należeć będą toalety. Rozważona ma stać również poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe umieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne również z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają stać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma stać przywrócona dawna forma kopuły nad wieżą zegarową.

Jeśli należy o zagospodarowanie działki, mają stać usunięte bariery architektoniczne. Powstać są min. dwa miejsca parkingowe dla pań niewidomych i min. dwa pola do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z środowiskiem są stać w pełni przystosowane do spraw osób niepełnosprawnych.

Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszelkimi pozwoleniami traktuje żyć zdecydowana w czasu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia określana istnieje na 1,27 mlm zł netto.

Budynek dworca w Kołobrzegu został przesłany do gruncie w 1910 r. Obiekt dostaje się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego budynku PKP SA określa jako zwykli i ciężki modernizacji. Hol główny pełni rolę poczekalni. Dostają się w nim same kasy i cele handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co oznacza, że nie istnieje w pełni przystosowany do spraw kobiet o niskich możliwościach kierowania się.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *